Yılbaşı ve Tefal Maceram

Posted 30 Aralık 2010 Perşembe by ełif мiиeღ
30.12.2010 saat 18:07 de çıktım işyerinden gün içinde terelelliydi kafam...Otobüsü beklerken soğuk rüzgar yüzüme yüzüme vuruyordu.Biranda taşlarıma yüzümde üşüdü.Taşlar diyeceksiniz okurken ihmalmi denmeli durummu ama içimde safrekesesinde inşaata başlamışım:)Üşümek gelmiyor bana kalbimin hassaslığı gibi taşlarımda hassas soğuk geçiriyor kalbimde hep kırılgan:(Ben böyle değildim ki ne oldu bana?Sanırım zamana ve geçmişten gelen yorgunluğa yenik düşüyorum.Hani yenilmezdim ben niye güçsüzümki ezik yada ayakta duramayan birimiyim soruyorum.(Biliyorum hiç böyle biri değilim ama yaralar kanıyor bu ara düzelmem şartttt.)
Otobüs 18:15 de durağa geldi ama onun öncesinde genç bir bey arabası ile durdu abla çarşıyamı gidiyorsun dedi.Hiç adetim değildirki tanıdığımda olsa yana tanımadığım binmem ki ben başkasınon aracına gözlerimmi görmedi zihnimmi bulanıktı çıkartamadım genci teşekkür ederim dedim kibarca davetini çevirdim.Ardına otobüs geldi ve ben yolcu oda hancı misali bindim otobüse...Arkadaşımla buluşmaya gidiyordum ayların ertelenmişliği kırgınlığı ve özlemi vardı.
Otobüsle giderken etrafı izledim.Ben otobüste idim ama zihnim sanki geziye çıkmıştı.Tam merkeze yaklaşmışken durakta durdu otobüs ve sarışın güzel bir bayan alımla bindi.Kolunda ince askılı siyah çanta diğer kolunun bileğinde ise böyle bezden derin bir çanta vardı.Şöföre yol sorarak bindi.Ama güzergahı ne şöför biliyordu nede kendi.Duramadım ben çok bilmiş (bilmiş değil yılların akrabalığı var otobüs güzergahlarında)sordum nereye gideceksiniz tarif ettim şuradan giderseniz ulaşırsınız.Nostaljinin karşısına kınaya gidecekmiş.Yalan dünya işte birimiz ruhen yolculukta birimiz kına gecesine gitme yolunu arıyor.Hayat meşgalesi farklı farklı değil mi:)Son durak beni beklerken telefon elimde arkadaşımın numarasını çevirdim.Ben 5 dk dan geliyorum canım hadi sende çık dedim.Peki diyerek telefonu kapadı.Son durağa her zamanki mekanıma varmıştım.
Karşıdan karşıya geçerken araçların alıcı ışıkları ile kendi kendime konuşarak karşıya geçtim.Geçerkende düşünüyordum biletim varmı rezil olmayım epeydir çarşıya gelmiyorum ki...Hep iş ev servisle gidiyorum geliyorum.Bilet gişesine yürüdüm ve 10 tl ile pasomu görevliye uzattım.Hemen soru geldi abla vizesi yapıldımı hayatta hiç yarım iş yapmadımki.Olmazmı yapıldı vizesi söylendi kendince görevli ama anlamadım o an.Benim öncemde bir erkek bir kız öğrenci vizesini yaptırmamış benide öyle sandı sanırımda ben unutmam ki.Onlar daha gencecik sorumluluk ne demek bilmiyorlar henüz öğrenicekler dedim.Durağa doğru yürüken tekrar aradım arkadaşı hadi gel otobüs hazır seni bekliyorum.Hemen geliyorum dedi ama gelemedi.
Otobüs şöförü binecekmiyim edasıyla baktı gözüme ama arkadaşım yoktu binemedim ve gitti.Arkadaşım geldi oturduk durakta sanki bizim eğlenme yerimiz gibi sohbet ettik nasılsın ne alemdesin hastalık aile keyf sorduk birbir.Dedi hadi gidelim Kayseri Avm ye gideceğiz ama yürümek istemiyorum.Söylendim gelmedin cadı kaçtı araba beklerken bir sürü otobüs ardı ardına gitti.Sonunda bizim gideceğimiz yönün otobüsü geldi.Bindik hemen ama mecara idi sanki maalesefki yanlış otobüse binmiştik(OLmadık yere gittiğimizi farkedince dedim şükür 2 kişiyiz gülümsedi arkadaşım.
Ana yola çıkınca biz indik.Yabancı biryerdi ama şükür yolları bilen ben tranvaya binerek gideceğimiz yerde durağında indik.Kayseri parkın sokağı süslenmişti.Ağaçlar beyaz şeritle süslenmiş parlıyordu.Arkadaşım bak ne güzel olmuş diyerek bana söz uzattı ama beğenmemiştim.Herşey gibi özensizdi bana döndü ve güldü ne o dedi sana kalp şeklinde süslenmiş ağaçlarmı sunacaklardı...
Kayseri park bütün ihtişamı ve sülenmesi ile karşımızda idi.Bambaşka alem sanki orası bakındık birbirimize gülümsedik burayada dokunmuş yılbaşı neşesi dedik ve kapıdan içeri girdik.Arkadaşın çantasına elindeki sopa bana göre uzatan gübvenlik görevlisi hatun ne hikmetse yada bana kıyakmı neyse bakmadı bile benim çantama:)Gülümseyerek gezinmeye başladık gel dedim arkadaşa ne oldu dedi.Yukarı çıkalım çıktık birlikte mağazalara baktık tektek pastel renkler moda arkadaşım kıyafete bakınırken ben çantalara bakmayı tercih ettim.
Bir mağazaya girdim ve değişim yaptım.Ordan bir tunik ve iki ev pantolonu yani rahat giyilebilecek türde iki tayt aldım ve çıktık.Hemen yanı başında iç çamaşır mağazasına girdik.Tam bir fiyasko idi kırmızı bir eşya alıcaktım güya kalmamıştı tükenmiş.Arkadaşımın yanaklarındagülücükler şartmı bırak dedi.Ama kafama koymuştum istiyordum.Yok bulamadım birşey en sonunda sevgililer gününün sütyeni pembe saten üzerine siyah dantel arasında fiyonk ile sislenmiş sütyeni satın aldım ve hediye paketi yaptırdım.Arkadaşım kime aldın diyordu ben gülümsedim kendime neden hediye paketi kendime hediye edicem ondan dedim.
Alışmıtım kimseden birşey beklememeye gönlümü avutuyordum.Ordan çıktık yukarı dedi oturalım hadi gidelim yok dedi arkadaş gelecek birlikte oturur çıkarız.Aynı yaşıt arkadaşımız geldi oturduk sohbet ettik o takıldı bize biz ona.Yarın için ürgübe gidecekmiş ikimizide davet etti.Gülümsedim ben gelemezdimki evde babam işyerinde patronum nereye gidiyorsun kimle gidiyorsun olmadı ne işin var sorulardan ve sınırlamalardan sıkıldım ve herzamanki gibi yok gelemem dedim.Gülümsedi arkadaş dedi Elif fasıl var çarşamba günleri ve ürgüptede var gözlerim ışıldadı o an dedim ne olur gidelim.Ne zaman istersen götürürüm gidelim dedi.
Hepimizde söz verdik gideceğiz birgün ama ne zaman...Saat 21:15 ken telefona baktım annem ve arkadaş aramıştı 10 çağrı pes demi çok aramışlar ama gönüldaşım yokki arasın boşverin bu arayanları diyeceğimde hemen annemi aradım.Babam merak etmişte geç kalma küçücük bebe ya ben merak ediyor bunaldığımın kimse farkında değil ahhh ahhh ayağıma beton attı babam:(Arkadaşlara hadi kalkalım dedim aşağı inerken dedi hani beyaz eşya diyordun bakalımmmı bakalım dedim.Gittim mağazaya sordum kafama yyattı ve anacıma hediye aldım.
Arkadaş sağolsun eve kadar getirdi yolda dinlediğim parça ile yine kalbime sızı verdi diyorduki hadi gidin şimdi ağlayın aşklarınıza:(Eve geldim anahtarla açtım kapıyı üzerimi değiştim.anacığımı çağırdım mutfağa aynen şöyle dedi"yine ne aldın sen" anne dedim sana bunu aldım tektek çıkarttım kutusundan koydum mutfak tezgahına amannn kızım dedi yerim yok hem kullanmam ben inşallah sen evlenirsinde evinde kullanırsın dediği an ben bittim lanet olsun dedim aldığıma bende suç annem neden öyle diyorsun dedi ama bir patlıyacak yer arayan ben patlamıştım.Odama geldim kapıyı kitledim ve gözyaşlarımla msnde ipeğime yazdım o bana kızıyordu haklıydı ama yeter artık ya yeter çok batıyor kalbime anlatamıyorum kimseyeeeeeee ben yuva kurup evleneceğime dair tüm ümitlerimi inancımı yitirdim:(Kızdı ipeğim anneni öp barış dedi.
İçeri oturma odasına gittim annem niye böyle yapıyorsun sana kıyamıyorum dedi.Acı acı gülümsedim herkes kıyıyorda senmi kıyamıyorsun annem gözleri dolu baktı yapma kızım dedi.Ama göz yaşlarımı tutamıyordumki acizlik anlarım bunlar anneannem izliyor sinema izler gibi kızım fırsat verme diyor ama ben içimi çeke çeke ağladım.Dedim bir daha birşey getirirsem sana deme bana seninde Allahında işi bitti (isyan ediyorum biliyorum)benim yuvamın kurulması kaldı.Tek eşya sorunum aldığım hediye herşey oıldu bittide dedim.Kızım yapma dedi yok iki kuruşluk anı mahvettim yine ben istemiyorum deme birşey bana unut evleneceğimi dedim:(Anneme ve duramadım gözyaşlarımla yatağıma geldim.Uzandım uymuş kalmışım saat 00:23 gibi uyandım ve bu yazıyı yazdım.Diliyorum Rabbim affeder günahkarım isyan ediyorum.Annemi üzdüm biliyorum.Şeytan bugun kazançta ben kayıptayım.Rabbim ya sabır diyorum ama verecekmi sabır inanç güven :(

Parça bu idi:(

ahmet kaya yakarım geceleri | izlesene.com